دانلود بهترین پاورپوینت ها

۱۲۵۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۱ ق.ظ

پاورپوینت اظهارنامه مالیاتی چیست

 

پاورپوینت اظهارنامه مالیاتی چیست

پاورپوینت اظهارنامه مالیاتی چیست شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان حقوق کاربرد دارد .


مشخصات فایل

تعداد صفحات 40
حجم 700 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی


توضیحات کامل

پاورپوینت اظهارنامه مالیاتی چیست

 

پاورپوینت اظهارنامه مالیاتی چیست شامل 40 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

همانطور که می دانیم برای حفظ چرخه اقتصادی کشور، حقوق دولت باید به شکل مالیات پرداخت شود که اظهارنامه مالیاتی مبحثی در این قالب است که پرداخت مالیات را با توجه به درآمد افراد در نظر می گیرد. اظهارنامه مالیاتی فرم هایی است که به صورت پیوسته از سوی سازمان مالیاتی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و افراد باید با داشتن کد اقتصادی 16رقمی اطلاعات خود را از طریق پیش ثبت نام در سامانه مالیاتی وارد کرده و اقدام به گرفتن اظهارنامه مالیاتی نمایند.

تمامی اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی باید با توجه به درآمد خود به پرداخت مالیات اقدام کنند و توسط این اشخاص اظهارنامه مالیاتی با اعتراف بر میزان درآمد اشخاص، تکمیل شده و به اداره مالیاتی باید تحویل داده شود.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
مالیات چیست و چرا باید مالیات بدهیم؟
منابع مالیاتی در ایران
سال مالیاتی چیست؟
خود اظهاری
تشریفات اخذ مالیات از طریق خوداظهاری
تنبیهات و جرائم مالیاتی
چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی
مراحل و فرآیند تکمیل اظهارنامه الکترونیکی
دادرسی مالیاتی
پایان

 

عنوان : اظهارنامه مالیاتی چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 704 کیلوبایت

تعداد صفحات : 40

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

اظهارنامه مالیاتی چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۳۱
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

پاورپوینت مفهوم اعسار چیست

 

پاورپوینت مفهوم اعسار چیست

پاورپوینت مفهوم اعسار چیست شامل 37 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان حقوق کاربرد دارد .


مشخصات فایل

تعداد صفحات 37
حجم 726 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی فقه و حقوق اسلامی


توضیحات کامل

پاورپوینت مفهوم اعسار چیست

 

پاورپوینت مفهوم اعسار چیست شامل 37 اسلاید زیبا ، که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و تمام اسلایدها دارای slide show بسیار زیبا و کارشده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان حقوق ، علوم سیاسی ، بازرگانی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

هدف هر شخص از طرح یک دعوا و صرف این وقت و هزینه در نهایت گرفتن حکمی به نفع خود و اجرای آن حکم است اما با این حال گاهی اوقات موانعی بر سر راه این هدف نهایی یعنی اجرای احکام، ایجاد می شود که یکی از مهم‌ترین، رایج‌ترین و شناخته شده ترین آنها در عالم حقوق، بحث اعسار است و در نظام حقوقی ما همچون سایر نظام‌های حقوقی مباحثی از قوانین مختلف را به خود اختصاص داده است.

در این مبحث تلاش بر این است تا با استفاده از قوانین مربوط به این حوزه به خصوص قانون آیین دادرسی مدنی و قانون جدید نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی مصوب ۱۳۹۳ نکاتی را مطرح کنیم در مورد این که اعسار چیست و چه کسی معسر تلقی می‌شود و این که چه طور باید برای گرفتن حکم اعسار اقدام کنیم و در صورت صدور این حکم از چه مزایایی بهره‌مند خواهیم شد.

و ...

 

فهرست مطالب

مقدمه
اعسار چیست و معسر کیست؟
انواع اعسار
چه کسی می‌تواند دادخواست اعسار بدهد؟
چند نکته در خصوص حکم اعسار
برای درخواست صدور حکم اعسار چگونه و به چه مرجعی مراجعه کنیم؟
مزایای صدور حکم اعسار چیست؟
مجازات معسر در صورت تخلف
پایان

 

عنوان : مفهوم اعسار چیست

فرمت : پاورپوینت

حجم : 728 کیلوبایت

تعداد صفحات : 37

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

مفهوم اعسار چیست


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۳۰
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۳۰ ق.ظ

تحقیق اشعه ایکس هسته ای

 

تحقیق اشعه ایکس هسته ای

دانلود تحقیق اشعه ایکس هسته ای، در قالب word و در19 صفحه، قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 19
حجم 26 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی فنی و مهندسی


توضیحات کامل

تحقیق اشعه ایکس هسته ای

 

اشعه ایکس هسته ای. بعضی اتمهای رادیواکتیو، پرتو   تشعشع می کنند؛ گاهی طول موج این اشعه   به اندازه ای زیاد  است که وارد قلمرو اشعۀ ایکس می شود. مثلاً ، هسته Fe 57 اشعه ای با طول موج =         Ao   860/0 ، ایریدیوم 191 اشعه ای با طول موج     Ao    096/0 =   منتشر می کند. استفاده از این منابع خیلی راحت است زیرا به منبع انرژی خارجی نیاز ندارند متاسفانه به علت تابش بسیار ضعیفی که دارند برای بیشتر کاربردهای اشعۀ ایکس، نمی توانند منابع مناسبی باشند.
اشعۀ ایکس کیهانی. منابعی از اشعۀ ایکس در جهان وجود دارند، ولی این اشعه ها در جو زمین جذب نمی شوند. با عصر ماهواره هاست که «اختر شناسی با اشعه ایکس « اختر شناسی با شاعه ایکس» آغاز به کار کرده است. اگر تا کنون 500 منبع ردیابیو نشانه گذاری شده است، پیش بینی می شود که این تعداد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.
برخی ستارگان منابعی برای تشعشع سنکروترون هستند، علت ذرات بارداری است که مسیرهایشان به توسط میدانهای مغناطیسی به حالت انحنا درامده است. سازو کار دیگر «اثر کامپتن وارونه»2  است: انرژی یک فوتون بر اثر برخورد با یک ذره، با سرعتی نزدیک به سرعت نور، زیاد می شود. ازسوی دیگر منابع پخشی شامل تشعشع حرارتی گازی است، که به علت دمای بسیار بالا ( K 106)ی آن، صدور اشعه ایکس تا قلمرو گسترش می یابد.
لیزر با اشعۀ ایکس. آزمایشهای متعددی انجام شده است؛ ولی دشواریهای دستیابی به لیزر، با کاستن طول موج، بسرعت زیاد می شود، و در آن لحظه، مسئله لاینحل باقی می ماند.
انواع مختلف پیداگرها را برای مطالعۀ خواص گوناگون اشعۀ ایکس به کار می برند، در حالی که همۀ توان یونندۀ این تشعشع منبعث و مشتقاز اتم خنثایی است، که بر اثر ضربه فوتون به یک یون مثبت و یک الکترون تجزیه می شود.
1-    عکاسی
فوتونهای ایکس، مانند فوتونهای نورانی، دربرومور نقره نامیز عکاسی،مولد جوانه های هستند که تحت تاثیر داروی ظهور عکاسی، به دانه های ریز نقره،که فیلم را سیاه می کند، تبدیل می شود میزان سیاه شدگی فیلم متناسب با حاصلضرب شدت نوردر زمان نور است ، البته تا موقعی که به حد اشباع نرسیده باشد. روی فیلمی که زیاد در معرض تابش نور نباشد، تغییر ساه شدگی، تغییر شدت پرتوهای رسیده به نقاط مختلف را بیان می کند. مرغوبیت یک نا میز  عکاسی در آن است که هم از قدرت تفکیک و جداسازی خیلی خوب برخوردار باشد.
اما روش عکاسی اشکالات و معایبی هم دارد: نخست ضعف حساسیت پوسته است.برای درک میزان این حساسیت می توان در نظر گرفت که: فیلم برای سیاه شدگی قابل استفاده ، باید در هر 2 m   یک فوتون دریافت کند. برای افزایش حساسیت باید دانه ها درشت تر، ضخامت نامیز بیشتر و هر دو طرف فیلم آغشته به نامیز باشد.
2-اطاق یونش
تابه های اشعه ایکس از اتاقی که از یک گاز مانند آرگون یا کسنون پر شده، و از بین دو صفحه ، که یکی از انها به زیمن و دیگری به یک پتانسیل چند صد ولت متصل شده، می گذرد. هنگامی که میدان الکتریکی کافی باشد، تمام الکترونهایی که از اتمهای یونیده به بیرون جهیده اند، به توسط صفحه جذب می شوند و جریان یونش، که برقرار می شود، متناسب با تعداد فوتونهای جذب شده در گاز است ( به همین جهت ترجیح داده می شوداز گاز کسنون که برای اشعه ایکس قابلیت جذب آن کم است، استفاده شود).
این جزیان در حدود 8-10 تا Ao 12- 10 می باشد. این کمیت با پیشرفت تکنولوژی فعلی براحتی قابل اندازه گیری است.
اتاقک یونش، نخستین ابزار اندازه گیری شدت اشعه ایکس بوده است (Bargg ،1912)، اما در حال حاضر شمارگرهای حساستر و راحت تر با آن به رقابت برخاسته اند.
2-    شمارگرهای فوتونها
شمارگرهای گایگر- مولر عبارت از استوانه ای به قطر 2 تا 3 سانتیمتر است، که یک رشته سیم بسیار نازک فلزی در طول محورش کشیده شده است. بین هر دو سر سیم اختلاف پتانسیل پیوسته ای از 1000 تا 1500 ولت برقرار شده است، رشته فلزی آنود یا قطب مثبت را تشکیل می دهد.شمارگر از گازی با فشار کم پر شده است (مثلا از مخلوط آرگون – متان با فشار CmHg 10 ) . از دریچه ای که از اشعه ایکس شفاف باشد،با تابه ای، خیلی نزدیک به رشتۀ مرکزی، می گذرد.
هنگامی که یک فوتون ایکس یک اتم گاز را پوشیده می کند، الکترون آزاد شده، بر اثر میدان الکتریکی خیلی شدید موجب در طرف دیگر رشته، شتابدار شده، به نوبۀ خود دیگر اتمها را یونیده می کند: به این ترتیب یک تخلیه الکتریکی به راه می افتد، که برای ترکیبات مناسب جو، خود به خود متوقف می شود. ضربۀ الکتریکی به آسانی ثبت شده است: بنابراین می توان فوتونها را تک تک شمرد و شمارۀ آنها را نمایان ساخت.


3- پیداگری به وسیلۀ فلوئورسانس
پاره ای اجسام که در معرض تابش اشعۀ ایکس قرارمی گیرند، نور قابل رویت از خود صادر می کنند؛ مثلاً  پلاتینوسیانور باریوم نور قابل  رویت سبز دارد، سولفور روی که بر اثر ناخالصیهای مناسبی فعال شده باشد، نور قابل رویت آبی دارد.فوتونهای ایکس، برخی اتمها یا مولکولها را تحریک می کنند، که هنگام بازگشت به حالت بنیادی (=حالت قبل از تحریک) فوتونهای نورانی یا فوق بنفش صادر می کنند. از این پدیده نورافشانی در پیداگرهای گوناگونی استفاده شده است.
رادیو سکوپی. یک صفحه رادیوسکوپی، از یک مقوا که با لایه ای از مادۀ فلوئورسان پوشیده شده باشد، تشکیل شده است. در این صفحه که در معرض تابش یک تابۀ اشعه ایکس قرار گرفته، سایه ای کم و بیش تاریک، از اشیایی که بین منبع اشعه ایکس و صفحه رادیو سکوپی واقع شده اند،ظاهر می شود. شدت تاریکی سایه به میزان جذب کنندگی نقاط مختلف اشیاء ( بین منبع و صفحه) بستگی دارد. این تکنیک که در مورد آزمایشهای پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است، فقط جنبه کیفی دارد و تنها در تاریکی می تواند مورد بهره برداری قرار گیرد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۳۰
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸ ق.ظ

پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز

 

پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز

دانلود فایل پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز ، در حجم 25 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.


مشخصات فایل

تعداد صفحات 25
حجم 1235 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pptx
دسته بندی شهرسازی


توضیحات کامل

پاورپوینت مطالعات منطقه 6 شیراز ، در حجم 25 اسلاید قابل ویرایش ، همراه با یک هدیه ویژه.

 

بخشی از متن:
1- موقعیت منطقه در شهر
این منطقه در شمال غرب شیراز واقع شده است و از سمت جنوب شرقی به منطقه یک ، از شمال غرب به سمت جاده سپیدان و یاسوج و از جنوب غربی به سمت کوه دراک منتهی می شود .

2- مطالعات جغرافیایی
این منطقه از غرب توسط بولوار فرهنگ شهر ، از شمال توسط مرز اراضی صنایع الکترونیک و رودخانه خشک ، از شمال شرقی و شرق توسط باغهای قصرالدشت و از جنوب توسط خیابان شمس معالی آباد محدوده می شود . ( البته محدوده طرح تفصیلی )
این منطقه در مرغوبترین اراضی شمال غرب شیراز واقع شده است ودر مجموع بافتی نوساز دارد که محصول توسعه شهری شیراز به سمت شمال غرب در دهه های اخیر است . احداث کارخانه صنایع الکترونیک و مجموعه های آپارتمانی معالی آباد و ایجاد دسترسیهای مناسب به این منطقه – در پیش انقلاب – جاذبه لازم را جهت گسترش موجهای توسعه مسکونی فراهم آورد و بعد از انقلاب طرحهای تفکیکی که اغلب بدون رعایت حداقل ضوابط شهرسازی ، همراه با فعالیت بساز و بفروشها ، بورس بازی زمین و … است ، در این منطقه آغاز شد .
منطقه شش به دلایل موقعیت استقرار ، هسته اولیه شکل گیری و زمان گسترش آن ، وضعیت کاملا متفاوتی از سایر مناطق شیراز دارد . این تفاوت در نقش منطقه بر کلان شهر شیراز و مسایل و معضلات درونی منطقه متبلور شده است .
و...

 

فهرست مطالب:
1- موقعیت منطقه در شهر
2- مطالعات جغرافیایی
3- مطالعات زیست محیطی
4- مطالعات جمعیتی
5- مطالعات اجتماعی ، اقتصادی
6- مطالعات کالبدی – فضایی
7- کاربری های موجود در منطقه

این فایل با فرمت پاورپوینت در 25 اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است.

هدیه محصول:
فایل ورد استانداردهای طراحی مجتمع مسکونی(18 صفحه)


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۸
modir admin

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری


مشخصات فایل

تعداد صفحات 50
حجم 126 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی حسابداری


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

 

دنیای امروز دنیای اطلاعات است و کسی برنده است که اطلاعات بیشتر و مربوط تری در اختیار داشته باشد. بی توجهی به این مهم می تواند منشأ مخاطراتی عمده در تصیم گیری ها باشد. حیات یک سازمان زنجیره ای است از رویدادهایی که بطور مداوم در حال وقوع هستند که می توان آن ها را به دو گروه رویدادهای داخلی و خارجی تقسیم نمود. از طرف دیگر در مباحث مدیریت وظایف مختلفی برای مدیران مطرح و مورد بحث قرار می گیرد که از آن جمله امر هدایت است و شاید بتوان هدایت در سازمان را چنین تعبیر کرد که وظیفه مدیران هدایت این رویدادها و یا حداقل آثار ناشی از آن ها در جهت هدف اصلی این سازمان است. مدیران می توانند رویدادهای داخلی را که عموماً تحت کنترل‌ آن هاست مستقیماً هدایت نمایند. لیکن در برخورد با رویدادهای خارجی که خارج از کنترل مدیریت اتفاق افتاده و صرفاً آثار آن به سازمان منتقل می شود، مدیریت تنها قادر به هدایت آثار انتقال یافته به سازمان در جهت هدف اصلی سازمان خواهد بود. برای آن که امر هدایت در یک سازمان برای مدیریت آن سازمان امکانپذیر گردد، مدیریت وظایف دیگری را نیز بر عهده دارد که بعضی از آن ها نظیر برنامه‌ریزی مقدم بر هدایت است، چرا که باید قبل از شروع هر یک از فعالیت های شرکت و از زمان شروع تا هنگام خاتمه آن فعالیت و یا حتی پس از آن ادامه یابد. فرآیند کار مدیریت در انجام عملیات برنامه ریزی و کنترل فعالیت ها از ابتدا تا انتها متشکل از یک سلسله تصمیم گیری‌ها می باشد.

اطلاعات ابزار تصمیم گیری های مدیریت است و میزان صحت و دقت تصمیمات مدیریت نیز بستگی به میزان صحت و سقم اطلاعاتی دارد که در زمان تصمیم گیری در اختیار وی قرار دارد. دستیابی به این اطلاعات نیازمند یک سیستم اطلاعاتی است. در تعاریف حسابداری تأکید اصلی روی تهیه اطلاعات مفید و مربوط برای استفاده کنندگان است. لیکن در بحث سیستم های اطلاعاتی حسابداری، باید همواره تامین نیازهای اطلاعاتی آن قشر از استفاده کنندگان که بیشترین، متنوع ترین و مداوم ترین استفاده از این اطلاعات جهت تصمیم گیری دارند، مدنظر قرار گیرد و بدیهی است که در هر سازمانی اولین و اصلی ترین استفاده کنندگان که همواره در جریان تصمیم گیری های لحظه ای و روزمره سازمان قرار دارند، همانا مدیران هستند و اگر سیستم‌های اطلاعاتی موجود در سازمان قادر باشند نیازهای اطلاعاتی مدیران را برآورد نمایند، نیازهای اطلاعاتی سایر مراجع تصمیم گیری نظیر مجامع عمومی، دولت، اعتباردهندگان و ... نیز خارج از مجموعه فوق نخواهد بود (همت فر،1388).

 

فهرست مطالب

اطلاعات ( جایگاه اطلاعات در سازمان )

اطلاعات مورد نیاز در مورد رویدادها

تعریف سیستم و اطلاعات حسابداری

مربوط بودن اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری

نقش ذهنیت تصمیم گیرنده از مفهوم حسابداری

طبقه بندی تصمیم گیرندگان

اطلاعات غیر حسابداری

تئوری اقتصادی اطلاعات

موانع فنی عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری

موانع فنی مربوط به کارکنان در عدم ارائه اطلاعات حسابداری مدیریت

موانع فرهنگی عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری مدیریت

موانع رفتاری عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری

پیشینه تحقیق

مرور تحقیقات داخلی

مرور تحقیقات خارجی

فهرست منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۷
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خریدار صنعتی

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خریدار صنعتی

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خریدار صنعتی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 60
حجم 81 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار خریدار صنعتی

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 60

 

هرچند اصول اولیه بازاریابی (براساس مبادله بین خریداران و فروشندگان) برای استفاده در زمینه بازاریابی کالاهای مصرف کننده[1] و بازاریابی صنعتی [2]، تفاوتی با یکدیگرندارند ولی با اینحالتفاوت هایی بین بازارهای مصرف کننده و صنعتی وجود دارد. بازاریابی صنعتی دارای فضایی پویا و چالشی است که فرصتهایی را برای بکارگیری اصول بازاریابی فراهم می­سازد.

 

کالای صنعتی

کالای صنعتی را صرفا به عنوان یک شی فیزیکی تعریف نمی­کنند. بلکه آن را به عنوان مجموعه پیچیده ای از روابط اقتصادی، فنی، حقوقی، فردی بین خریدار و فروشنده تعریف می­کنند. برای مثال، یک مدیر ماشین آلات به عنوان خرید صنعتی می­تواند روابط اقتصادی (مثل قیمت دستگاه)، فنی (مثل سیستمهای دستگاه)، حقوقی (تاخیر عرضه کننده در تحویل دستگاه) بین خود و عرضه کنندگان را به عنوان عوامل مربوط به کسب و کار خود تلقی کند.

از نقطه نظر یک مشتری، کالا ترکیبی از سه ویژگی یعنی ویژگی اساسی، ویژگی ارتقاء یافته و ویژگی افزوده است. ویژگی­های اساسی [3] در شکل کلی و عمومی کالا وجود دارد که مزایای اصلی مورد نظر مشتری را شامل می­شود. ویژگی اساسی یک ماشین راهسازی انجام امور اجرایی در سیکل عملیات یک پروژه عمرانی است. کالاهای عمومی از طریق اضافه کردن ویژگی­های ارتقاء یافته[4]، مانند ظاهر، سبک و کیفیت، قابلیت تمایز پیدا می­کنند. از ویژگی­های ارتقاء یافته ماشین آلات راهسازی ، می توان به استفاده از نمایشگرهای نشاندهنده خرابی ها نام برد. ویژگی­های افزوده شامل مزایای نامحسوسی از قبیل کمکهای فنی، در دسترس بودن قطعات یدکی، خدمات تعمیر و نگهداری، ضمانت نامه، آموزش، تحویل به موقع و شرایط تجاری یا شرایط پرداخت مناسب می­باشد. شرکتها تلاش زیادی می­کنند تا ماشین آلات راهسازیی عرضه کنند که از ویژگی­های افزوده[5] بیشتری برخوردار باشد. ارائه گارانتی­های طولانی مدتدستگاه، ارائهدستگاهجایگزین در زمان خرابی دستگاه، امکان ارتقاء دستگاه با تغییر تکنولوژی، انعطاف پذیری در پرداخت وجه کالا همگی از مواردی هستند که عرضه کنندگان به عنوان ویژگی­های افزوده ماشین آلات راهسازی به مدیران ماشین آلات ارائه می­دهند. در یک بازار رقابتی، مشتریان برای مزایای اضافی یعنی مزایای محسوس و نیز مزایای غیرمحسوس ارزش قائل می­شوند. یک بازاریاب صنعتی باید از آنچه که مجموعه یک کالا را در اذهان مشتریان احتمالی تشکیل می­دهد آگاه باشند (هاوالدار، 1385، 140).

محصولات صنعتی محصولاتی هستند که توسط شرکتها و سازمان­ها به قصد استفاده در فرایند تولید محصول نهایی و یا هدایت و راه اندازی عملیات روزانه خریداری می­شوند (Hass, 1989, 20).

 

بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی، عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان­های کسب و کار (یا سازمانهای صنعتی) که شامل شرکتهای تولید کننده، سازمانهای زیرمجموعه دولت، سازمانهای بخش خصوصی، موسسات آموزشی، شرکتهای پیمانکاری، توزیع کنندگان یا واسطه­ها می­باشند. سازمانهای صنعتی، کالاها و خدمات را به منظور تامین اهدافی چون تولید کالاها و خدمات، کسب سود، کاهش هزینه ها و غیره خریداری می­کنند. برعکس، بازاریابی کالاها و خدمات مصرف کننده عبارت است از بازاریابی کالاها و خدمات دررابطه با افراد وخانوارها. دراین حالت مصرف کنندگان، کالاها و خدمات را برای مصارف شخصی خود خریداری می­کنند (هاوالدار، 1385، 2)

بازاریابی صنعتی به عنوان آن دسته از عملکردها و فعالیتهای تجاری و بازرگانی تعریف شده است که فرایندهای مبادله را بین تولیدکنندگان ومشتریان سازمان تسهیل می­کند. ماهیت بازاریابی صنعتی خلق ارزش برای مشتریان از طریق ارائه کالا و خدماتی است که نیازهای سازمانی و اهداف آنها را تحقق بخشد. (Morris, 1988, 4).

 

[1]. Consumer marketing

[2]. Industrial Marketing

[3]. Basic Properties

[4]. Tangible Enhanced Properties 19

[5]. Augmented Properties

 

فهرست مطالب

ماهیت بازارهای صنعتی

کالای صنعتی

بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی و بازاریابی مصرف‌کننده

تقاضای صنعتی

آمیخته بازاریابی صنعتی

مفهوم خرید صنعتی

انواع مشتریان صنعتی

تجزیه و تحلیل رفتار خرید

بازاریابی و مصرف‌کنندگان

درک رفتار مصرف‌کننده

نظریه‌های رفتار مصرف‌کننده

نظریه‌های سنتی رفتار مصرف‌کنندگان

نگرش اقتصاد خرد

نگرش اقتصاد کلان

نظریه کاتونا

نظریه‌های معاصر رفتار مصرف‌کنندگان

نظریه نیکوزیا

نظریه ویلسون

مدل تأثیر کشور مبداء یا خاستگاه نام تجاری در خرید صنعتی

الگوی رفتار خرید سازمانی وبستر و ویند

رفتار خرید صنعتی شث

نظریه انگل- بلک ول- مینارد

نظریه کاتلر

مدل‌های دیگری از رفتار خریداران صنعتی

بازاریابی رابطه‌مند

موانع اجرای بازاریابی رابطه‌مند

کیفیت

مفهوم کیفیت

کیفیت عملکردی و کیفیت انطباقی

کیفیت و خدمت به مشتری

خدمات پس از فروش

خدمت چیست؟

تفاوت اساسی بین کالا و خدمات

عناصر مدیریت یکپارچه خدمات

فرآیند خرید خدمات

اهمیت خدمات پس از فروش

مدیریت شبکه‌های خدماتی

برند

تاریخچه برند

برند چیست؟

وجوه نام تجاری

قدرت برند

کشور خاستگاه برند

انواع نام‌های تجاری بین‌المللی

ماهیت رفتار مصرف‌کننده

عوامل تأثیرگذار بیرونی

فرهنگ

موقعیت اجتماعی و سیستم طبقات اجتماعی

گروه‌های مرجع

عوامل تأثیرگذار درونی

ادراک

یادگیری

انگیزش

شخصیت

مروری بر پژوهش‌های گذشته

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۶
modir admin

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار


مشخصات فایل

تعداد صفحات 50
حجم 847 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

 

یکی از عوامل مهم و مؤثر در پویایی اقتصاد و توسعه پایدار هر کشور، گردشگری می­باشد. بررسی تاریخ سفر از سده­های گذشته مؤید آن است که انسان­ها به انگیزه­های گوناگون همچون تجارت، آموزش، زیارت و انجام امور مذهبی، ماجراجویی و نیز انجام وظایف سیاسی به سفر می­پرداخته­اند(صدر ممتاز و آقارحیمی،1389 ،517). رشد شتابان گردشگری در جهان و منافع حاصل از آن، توجه ویژه دولت­ها و برنامه­ریزان را موجب گردیده و شکل گیری شیوه­های جدید سیاست گذاری در این زمینه را به دنبال داشته­است. کشورهای پیشرفته دنیا پیش از دیگر کشورها به اهمیت گردشگری پی برده و برنامه ریزی­های گسترده­ای برای رشد همه جانبه آن انجام داده­اند. گردشگری می­تواند در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که منابع اقتصادی چندانی ندارند، به مهم­ترین منبع اقتصادی این کشورها تبدیل گردد. به همین سبب اکثر کشورهای در حال توسعه، در زمینه توسعه گردشگری، برنامه­ریزی­های مختلفی را شروع کرده­اند. گردشگری از ابعاد مختلف، می­تواند آثار مثبت و منفی متعددی به دنبال داشته باشد؛ از جمله آثار مثبت آن می­توان به ایجاد اشتغال، افزایش فرصت­های سرمایه­گذاری، بهبود کیفیت زندگی، رشد فرهنگی، تقویت ارزش­ها و سنن محلی، توسعه زیرساخت­ها، حفاظت از سایت­های تاریخی و اکولوژیکی، توسعه مهارت­های برنامه­ریزی و نظایر آن اشاره نمود. در کنار آثار یاد شده، گردشگری اگر به خوبی مدیریت و کنترل نشود، می­تواند آثار منفی زیادی به همراه داشته باشد که از آن جمله می­توان از انواع آلودگی­ها، تهدید فرهنگ محلی، صدمات وارده بر محیط زیست، گسترش بیماری­ها، شلوغی و مصرف گرایی اشاره نمود(اسماعیل زاده و همکاران، 1390 ،120). واژه توریسم[1](گردشگر)، نخستین بار در سال 1811 در مجله­ای به نام اسپورتینگ آمده­است. از دهه 1970 مطالعات مربوط به صنعت توریسم به مفهوم امروزی خود جایگاه خاصی در میان سایر علوم دانشگاهی به وجود آورده­است و امروزه توریسم یکی از امیدبخش­ترین فعالیت­هایی است که از آن به عنوان گذرگاه توسعه یاد می­شود. گردشگری یکی از رشد یافته­ترین صنایع نیمه دوم قرن بیستم بود و اغلب به عنوان کلید یا رمز رشد اقتصادی، چه در کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه به کار رفت(ضرابی و پریخانی،1389، 38). با توجه به اهمیت صنعت گردشگری، علاوه بر عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، عوامل محیط طبیعی نیز نقش مهمی را در توسعه گردشگری و همچنین جذب گردشگر ایفا می­کنند(رنجبر و همکاران، 1389، 80). گردشگری از مهم­ترین فعالیت­های انسان معاصر است که همراه با به وجود آوردن تغییراتی شگرف در سیمای زمین، اوضاع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، منش و روش زندگی انسان­ها را دگرگون می­سازد. به استناد تعاریف سازمان جهانی جهانگردی، پیش­نیاز توسعه پایدار گردشگری، تلفیق و هماهنگی اهداف اقتصادی و زیست محیطی و نیز اجتماعی و فرهنگی است. این امر متضمن تأمین منافع درازمدت جامعه میزبان، گردشگران مهمان و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی است(کرمی دهکردی و کلانتری،1390 ، 2). گوسلینگ و همکاران (2005) بهرحال، به طور کلی گردشگری به عنوان یک صنعت بسیار مصرفی با سهم قابل توجهی از مقصد عامل در مقادیر مطلوب کمتر بهره وری سازگار با محیط زیست نسبت به متوسط جهانی مشاهده می شود(کان و هونگ بینگ ،2011 ،1974). مولیس (1998)، جینوس و انور (2000) و ریچی و جیو (1987) رویدادهای مهم و جشنواره ها در حال حاضر به طور گسترده ای با درخواست تجدیدنظر گردشگر در استراتژی های بازاریابی برجسته از ملیت های مختلف هستند( استوکز ، 2006 ، 683). چوی و همکاران (1999) و اسنپنجر و همکاران (2003) خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های درگیراوقات فراغت توسط گردشگران است(یوکسل ،2007، 58).گردشگری عبارت است از گذران اختیاری مدتی از اوقات فراغت خویش در مکانی غیر از محل سکونت دائمی به قصد التذاذهای گردشگری. گردشگری فعالیتی چند منظوره است که در مکانی خارج از محیط عادی گردشگر انجام می­گیرد و مسافرت گردشگر بیش از یک سال طول نمی­کشد و هدف تفریح، تجارت و یا فعالیت­های دیگر است(سازمان جهانی گردشگری، 1997). بررسی­ها حاکی از آن است که گسترش دامنه مطالعه تأثیرات و پیامدهای گردشگری به دهه 1960 باز می­گردد که تأکید آن بر رشد اقتصادی به عنوان شاخص توسعه ملی بود، و براساس تولید ناخالص ملی و نرخ اشتغال و همچنین ضریب تکاثر اندازه گیری می­شد. در دهه 1970، تأثیرات گردشگری بر موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی گسترش یافت و در ادامه، با شکل گیری و بروز برخی از مشکلات همچون تبعات محیطی گردشگری، به نگرانی و دغدغه اصلی محققان گردشگری در دهه 1980 بدل گردید؛ و بدین ترتیب حرکت از تحلیل آثار رشد اقتصادی به آثار اجتماعی و اکولوژیکی تغییر یافت. این تغییر رهیافت در دهه 1990 با تحلیل تأثیرات پیشین گردشگری ادغام گردید و نوع گردشگری نیز مدنظر قرار گرفت، به طوری که حرکت از گردشگری انبوه به گردشگری پایدار در اشکال اکوتوریسم، گردشگری میراث و گردشگری جامعه محور تغییر داده شد(رضوانی و همکاران، 1390، 36).

 

[1]tourism

فهرست مطالب

گردشگری

انواع گردشگر و گردشگری

گردشگری پایدار.

وفاداری گردشگر

اعتماد گردشگر

رضایت گردشگر

کیفیت خدمات

بازاریابی پایدار

توسعه پایدار

اهداف توسعه ی پایدار گردشگری

تاثیرات اقتصادی

اشتغال

تاثیرات اجتماعی فرهنگی

امنیت گردشگر

تاثیرات سیاسی

بازاریابی سبز

ابزارهای بازاریابی سبز

تاثیرات زیست محیطی

بازاریابی گردشگری

پیشینه پژوهش

پژوهش­های داخلی

پژوهش­های خارجی

منابع و ماخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۵
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ژئوپلیتیک آسیای مرکزی

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ژئوپلیتیک آسیای مرکزی

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ژئوپلیتیک آسیای مرکزی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 186 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی جغرافیا


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ژئوپلیتیک آسیای مرکزی

 

فرمت فایل: Word

تعداد صفحات: 30

 

ژئوپلیتیک عنوانی پرکاربرد است. نویسندگان، ناظران و دست اندرکاران سیاست بین الملل به طور مداوم این عنوان را برای شرح، توصیف یا تحلیل بحثهای خاص سیاست خارجیبه کار می برند Sempa, 2002: 3)). واژه ژئوپولیتیک، مرکب از دو واژه انگلیسی Geo «زمین» و Politics«سیاست-قدرت سیاسی» است و موضوع آن بررسی قدرت سیاسی در رابطه با سرزمین یا جغرافیاست. معنی کردن ژئوپلتیک با یک معنی ویژه کاری بس مشکل است زیرا معنی مفاهیمی نظیرژئوپلتیک تمایل به تغییر و تحول دارند همانطور که دورههای تاریخی و ساختارهای نظم جهان تحول می یابند. ژئوپلیتیک در کاربرد تاریخی و بدون نظم ترتیب آن بخوبی فهمیده می شود (اتوتایل، 1380: 20). ژئوپلیتیک علم نیست، بلکه بخشی از دانش جغرافیای سیاسی محسوب می شود؛ ژئوپلیتیک عبارتند از مطالعاتی که به بررسی رقابت قدرتهای جهانی بر اساس امکاناتی که زمین در اختیارشان قرار داده است، می پردازد. بنابراین ماهیت این علم را باید در رابطه میان جغرافیا و سیاسی (فعل سیاسی) دانست. ژئوپولیتیک از نقش آفرینی های سیاسی - محیطی در چارچوب مفهوم قدرت بحث می کند (مجتهدزاده، 1381: 21). همچنین ژئوپلیتیک به عنوان شرح محیط های سیاسی -جغرافیایی و ارتباط آنها با قدرت سیاسی و تنظیم فضایی چارچوب واحدهای قدرت سیاسی مانند نیمکره ها، اقیانوسها، سرزمین ها و مرزهای دریایی، منابع طبیعی و فرهنگ(Bert Chapman, 2011 :3). به عبارتی روشن تر، ژئوپلیتیک مطالعات سیاست‏ کشورها، بر اساس عوامل وپدیده ‏هاى جغرافیایى است. از این رو، ژئوپلیتیک یا سیاست جغرا - فیایی به طور کلی به ارتباط سیاست و سرزمین‌ها در مقیاس منطقه ای و جهانی است؛ بنابراین ژئو -پلیتیک دارای نقش برجسته­ای در روابط بین­الملل است.

 

فهرست مطالب

پیشینه تحقیق

ژئوپلیتیک

نظریات پایه ارائه شده در تاریخ مطالعات ژئوپولیتیک

نظریه ارگانیکی حکومت: فردریک راتزل (1844-1904)

نظریه سرزمین قلبی: سر هالفورد مکیندر (1861-1947)

نظریه ریملند:نیکولاس اسپایکمن (1914-1840)

نظریه قدرت دریای: آلفرد تایر ماهان

نظریه ساختار ژئوپلیتیک جهان از سائل بی کوهن

عوامل مؤثر در ژئوپلیتیک

عوامل ثابت

1. موقعیت

الف. موقعیت دریایی

ب. موقعیت ساحلى

ج. موقعیت بری (مرکزی)

د. موقعیت استراتژیک

2. فضا

3. وسعت خاک

4. توپوگرافی

5. شکل کشور

الف. کشورهاى فشرده

ب. کشورهاى طویل

ج. کشورهاى دنباله دار

د. کشورهاى تکه تکه

ه. کشورهاى منگنه اى

عوامل متغیّر

جمعیّت

منابع طبیعى

منابع غذایی

منابع معدنى

نهادهای سیاسی و اجتماعی

اقتصاد ـ زمین (ژئواکونومی)

بیضی استراتژیک انرژی و اهمیت راهبردی دریای خزر و خلیج فارس

قوم ترکمن در آسیای مرکزی و ایران

جایگاه آنتروپی در ارتباط با کشورهای منطقه آسیای مرکزی

منابع

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۴
modir admin

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی و سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی و سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار


مشخصات فایل

تعداد صفحات 65
حجم 78 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم تربیتی


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی و سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 65

 

نهادهای اجتماعی و سازمان‌های حمایت‌کننده دولتی[1] از زنان سرپرست خانوار دارای ساختارها و ویژگیهای متفاوتی هستند. در ایران دو نوع تأمین اجتماعی وجود دارد:

الف: سازمان‌های مشارکتی مانند سازمان بازنشستگی کشوری که معمولاً درصدی از حقوق کارکنان خود را می‌گیرند و درصد بیشتری هم خود به آن‌ها می‌افزایند و سپس کارگر یا کارمند را بیمه می‌کنند. متأسفانه این سیستم کمکی به زنان سرپرست خانوار نمی‌کند زیرا زنانی از مزایای این سیستم برخوردار می‌گردند که در اثر فوت شوهر مستمری می‌گیرند و یا چون خود کار می‌کنند در صورت فوت شوهرانشان درآمدی دارند (کیهان‌نیا، 1378: 34؛ به نقل از تقی‌پور، 1389).

ب: سازمان‌های غیرمشارکتی مانند سازمان بهزیستی، نهاد اجتماعی کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، بنیاد پانزده خرداد و هلال احمر (همان منبع).

2-1-2-زنان سرپرست خانوار در ایران

الف ـ زنان شوهر متوفی یا همسرشهید: بیوه‌هایی که در اثر فوت همسر، نان‌آور[2] خود را از دست داده‌اند، اعم از آنان که کار می‌کنند یا مستمری بگیرند.

ب زنان مطلقه : بالارفتن سطح توقعات در زوجین ، افزایش سطح تحصیلات زنان، افزایش هزینه های معیشتی و فشارهای اقتصادی و بیکاری و اعتیاد مردان باعث شده میزان طلاق در ایران روز به روز در حال افزایش باشد.

ج ـ زنان بدسرپرست (دارای شوهران معتاد[3]): اعتیاد ، بیکاری ، مشکلات اقتصادی[4]، شهرنشینی[5]، و سایر عوامل عاطفی موجب شده که آمار این‌گونه مردان بیش از حد معمول باشد.

د ـ زنان دارای شوهران مهاجر: فشار اقتصادی و کمبود کار موجب مهاجرت مردان به کشورهای متفاوت جهان شده است که در این مورد اغلب آن‌ها از نظر مالی در تنگنا نیستند ولی از نظر عاطفی و اداره فرزندانشان دچار مشکلند.

هـ - زنان دارای شوهران زندانی.

و ـ زنان دارای شوهران بیکار[6].

ز ـ زنان دارای شوهران ازکارافتاده و مریض: زنان دارای شوهران علیل، از کار افتاده و مریضی که چاره‌ای جز خانه‌نشینی و سرباری ندارند.

ح ـ زنان ازدواج نکرده[7]: نداشتن شرایط ازدواج، داشتن نقص عضو و نیاز به استقلال موجب می‌شود که عده‌ای از زنان ازدواج نکنند.

ط ـ زنان دارای شوهران مجهول‌المکان: شامل زنان بلاتکلیفی که شوهرانشان مفقودالاثر هستند (تقی‌پور، 1389).

در ایران طبق اصل 21 قانون اساسی، زنان و کودکان بی‌سرپرست که تحت پوشش قوانین حمایتی دیگری نیستند از حمایت‌های مقرر در قانون تأمین زنان و کودکان بی‌سرپرست بهره‌مند خواهند شد.

مشمولان این قانون عبارتند از:

زنان پیر و سالخورده: زنان بی‌سرپرست و کسانی هستند که نمی‌توانند معاش خود را تأمین نمایند.

زنان بیوه[8]: به زنانی اطلاق می‌شود که به عقد دایم یا منقطع درآمده باشند و سپس به دلیل خاصی مثل طلاق، فوت شوهر، فسخ عقد، صدور حکم موت فرضی، بذل مدت و انقضای مدت در نکاح منقطع، شوهر خود را از دست داده باشند.

سایر زنان و دختران بی‌سرپرست: به زنان و دخترانی اطلاق می‌شود که به عللی از قبیل مفقودالاثر شدن یا کارافتادگی سرپرست، به طور دایم یا موقت بدون سرپرست (نان‌آور) می‌مانند (به نقل از تقی‌پور، 1389).

 

 

1.Governmental Supportive Organizations

1. Breadwinner

2. Addicted Husbands

3. Economic proclems

4. Urbanization

5. Unemployed Husbands

6. Unmarried Women

1. Widow

 

فهرست مطالب

سازمان‌های(نهادهای اجتماعی) حمایت‌کننده از زنان سرپرست خانوار

زنان سرپرست خانوار در ایران

عوامل مؤثر بر سلامت زنان

تاریخچه حمایت از زنان سرپرست خانوار در جهان

تعاریف متغیرها

تعاریف حمایت اجتماعی

تعاریف سلامت اجتماعی

الگوهای مربوط به تعریف سلامت

الگوی زیست‌شناختی سلامت

الگوی کلیت سلامت

دیدگاه‌های سلامت روان

عوامل مؤثر بر سلامت

ابعاد سلامت

سلامت جسمی

سلامت عاطفی

سلامت شغلی

سلامت روانی

تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت (دیدگاه ویلکینسون)

فرایندهای کنش حمایت اجتماعی بر سلامت

نظریه‌ها (مروری بر دیدگاه‌های مختلف)

نظریه کنش تالکت پارسونز

رز و وو (حمایت اجتماعی)

اسپینوزا و ولمن : (شیوه‌های کسب منابع)

تئوری توتیس (فرضیه انباشت هویتی)

تئوری هتفیلد (برابری ـ عدالت)

تئوری مازلو (نیاز)

مدل سپر و تأثیر کلی حمایت اجتماعی

مدل تأثیر غیرمستقیم یا فرضیه ضربه‌گیر

تئوری دورکیم (انسجام اجتماعی)

تئوری مبادله (پاداش بلاو)

تئوری هابرماس (عقلانیت نظام اجتماعی ـ عقلانیت جهان زندگی)

تئوری کییز (سلامت اجتماعی)

ابعاد سلامت اجتماعی کییز

شکوفایی اجتماعی

انسجام اجتماعی

پذیرش اجتماعی

مشارکت اجتماعی

همبستگی اجتماعی:

تئوری بوزان

نظریه های فمینیستی معاصر( تفاوت جنسی، نابرابری جنسی و ستمگری جنسی)

فمینیسم لیبرال

پیشینه پژوهشی

پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور

پژوهش‌های انجام شده در خارج کشور:

فهرست منابع و مآخذ


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۲
modir admin
سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱ ق.ظ

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت اجتماعی

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت اجتماعی

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت اجتماعی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 44
حجم 99 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی علوم تربیتی


توضیحات کامل

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت اجتماعی

 

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 44

اگرچه مشارکت به عنوان یکی از مفاهیم علوم اجتماعی از نیمه دوم قرن بیستم بطور جدی مورد توجه و بحث صاحبنظران علوم اجتماعی قرار گرفته است، ولی تاریخ دیرینه­ای دارد. مشارکت به معنای عام آن قدمتی به اندازه تاریخ انسان دارد، چرا که بقا نوع انسان درگرو همکاری و همیاری آن­ها با یکدیگر در مقابله با حوادث طبیعی و حیوانات از یکسو و در دوستی خانواده، همسر و فرزندان و گروه­های همنوع خویش از سوی دیگر بوده است. مثلا در دوره­هایی از تاریخ، مشارکت انسان­ها بصورت شکار دسته­جمعی حیوانات و یا فعالیت­های مشترک روی زمین­های کشاورزی بوده است. مشارکت در حیات اجتماعی، باعث تکوین و استمرار جامعه انسانی و مظاهر آن و نیز گسترش و عمق نهادهای اجتماعی نظیر خانواده، اقتصاد، سیاست، آموزش و پرورش و ... شده است. همه عناصر و اجزا جامعه انسانی در پرتو مشارکت و همکاری مشترک بین انسان­ها و گروه­های اجتماعی تکوین یافته و در طول تاریخ حیات انسانی بر عمق و وسعت آن­ افزوده شده است.

با آنکه درمورد خاستگاه مشارکت نزد صاحب­نظران اختلاف­نظر وجود دارد، برخی آن را ناشی از ضرورت­ها و برخی دیگر آن را ناشی از فطرت طبیعی انسان می­دانند، در هر صورت نقش و کارکرد مشارکت به عنوان یک فرایند اجتماعی انکار­ناپذیر است. در عصر حاضر نیز مشارکت و همکاری آزادانه اساسی­ترین و بنیانی­ترین عامل توسعه پایدار است.

 

فهرست مطالب

مبانی نظری تحقیق:..

تاریخچه مشارکت:..

معنا و مفهوم مشارکت:..

انواع مشارکت:..

تعریف مشارکت اجتماعی:..

نظریه ها و مدل های مشارکت:..

مروری بر تحقیقات پیشین:..

بررسی تحقیقات داخلی:..

بررسی تحقیقات خارجی:..

فهرست منابع:


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۲۱
modir admin